Allmänna villkor

§1: Allmänt om Försäljningsvillkor

Avtalet gäller för inköp gjort med betalningsadress till företag, institutioner och organisationer. Moms tillkommer på alla våra priser.

§2: Beställning & Leveranskostnader

Beställningar görs via vår telefon eller e-post. Det officiella köpet ingås när produkterna är packade för att sändas till köparen.

Leveranskostnaden beror på vilket leveranssätt du väljer och vikten på de produkter du köper. Leveranskostnaden debiteras separat.

§3: Produktinformation

Närmare information om produkterna fås genom att klicka på ifrågavarande produktnamn PR Supports hemsida. OBS! Produktbilden kan skilja sig från produktofferten eller innehålla produkter som inte ingår i produkten.

§4: Lagerstatus

En order levereras när produkterna i ordern finns i lager. Ifall inte alla produkter är tillgängliga reserveras de produkter som finns tillgängliga i väntan på att övriga kommer i lager. Kunden får regelbundet information om beställningar som väntar på att produkter skall komma i lager till den e-postadress som kunden uppgett i beställningen.

§5: Fakturaköp

Försäljning till företag/bolag sker efter särskild kreditprövning mot faktura

När en produkt köps på faktura förblir produkten i PR Supports ägo tills full betalning har mottagits.

§6: Reklamation vid transportskador

Kontrollera din beställning genast du mottagit leveransen. Mottar du en skadad produkt måste detta reklameras inom 5 dagar efter att leveransen har tagits emot.

§7: Garanti

  1. Vid anmälan av garantiärenden skall felaktigheten noggrant beskrivas – tex. vad, när, hur och under vilka omständigheter felet uppstått. 
  2. Garantitiden gäller från leveransdatum. 
  3. Defekt vara ersätts med reparerad, motsvarande eller identisk vara. PR Support förbehåller sig rätten att själv avgöra om reparation, motsvarande eller identisk vara skall utgå till kund. Alternativt kan produkten krediteras till varans fakturabelopp eller dagspriset på varan. Om produkten har utgått ur vårt sortiment förbehåller PR Support sig rätten att värdera produkten.

§8: Ånger av köp

  1. Produkter som returneras ersätts i det specifika fallet beroende på produktens skick och marknadsvärde.
  2. För returer uppbär vi alltid en hanteringsavgift om minst 350 kronor, 0% moms.
  3. Den returnerade produkten krediteras till en procent av produktens värde. Procenten bestäms separat i varje enskilt fall.
  4. Transportskador vid retur sker på kundens risk och reklameras gentemot transportör.
  5. Specialbeställningar omfattas ej av returrätt och kan inte ångras.


§9: Förpackning

PR Support löser inte ut paket som är skickade mot postförskott.

Kunden står för fraktkostnaden och risken vid reklamation, retur, garantikontroll etc.

Varje retur skall förpackas noggrant. Returer som inte är ordentligt förpackade och som skadats i posten på grund av detta returneras till kunden.

Förse paketet med klart synliga påskrifter med dina erhållna returnerings- eller garantibytesnummer. Inkludera också motsvarande information inne i paketet. Om försändelsen saknar föreskriven garanti- eller returnummer kommer behandlingen av returen att försenas.