Köpvillkor
1. Företagsinformation
www.pr-support.se.se tillhandahålls av PR Support i Lerum med Org nummer 630919-3438. Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse
2. Priser
Varje vara anges exklusive moms i Svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar
3.1 Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Worldline tillsammans med samarbetspartners.
3.2 Kortbetalning
Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt
3.3.1 Faktura & delbetalning
I samarbete med Walley erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Walleys betalsätt hittar du på https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf.
Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din angivna e-postadress. Du kan i efterhand välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på https://commerce.collector.se/Portal.
För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och vara minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare kontrollerar Walley att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.
En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Walley påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Wally faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:
– Walleys allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning (https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf)
– Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
3.3.2 Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning
Walleys kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta Walley via e-post hello@walley.se eller via telefon på +46 010 161 01 00 måndag – fredag kl. 08:00-18:00, lör 10:00-16:00, sön 10:00-16:00.
Se också vanligt förekommande frågor och svar på https://www.walley.se/kundservice/.
3.3.3 Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp
Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. Walley återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna.
3.3.4 Pris
För uppdaterade priser se nedan följande länk https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf
3.3.5: Produktinformation
Närmare information om produkterna fås genom att klicka på ifrågavarande produktnamn PR Supports hemsida. OBS! Produktbilden kan skilja sig från produktofferten eller innehålla produkter som inte ingår i produkten.
3.3.6: Garanti
Vid anmälan av garantiärenden skall felaktigheten noggrant beskrivas – tex. vad, när, hur och under vilka omständigheter felet uppstått.
Garantitiden gäller från leveransdatum.
Defekt vara ersätts med reparerad, motsvarande eller identisk vara. PR Support förbehåller sig rätten att själv avgöra om reparation, motsvarande eller identisk vara skall utgå till kund. Alternativt kan produkten krediteras till varans fakturabelopp eller dagspriset på varan. Om produkten har utgått ur vårt sortiment förbehåller PR Support sig rätten att värdera produkten.
4. Frakt & Fraktmetoder
En fraktkostnad om 99 kr tillkommer på samtliga beställningar. Vi levererar din vara med Schenker
4.2 Leveranser
Beställningar som läggs före klockan 14.00 behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar. Leveransen sker direkt till den adress du har angett vid beställningstillfället
4.3 Skadade varor och reklamationer
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt via e-post till adressen info@pr-support.se så får du vidare instruktioner. Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.
5. Ångerrätt och öppet köp
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten
6. Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt ska vi betala tillbaka hela varans belopp snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi mottog varan. Du får själv betala returkostnaden när varan skickas tillbaka. Vi betalar alltis returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror
Se även konsumentverket eller distanshandelslagen
7. Personuppgiftsbehandling
För att kunna ta emot, hantera och leverera din beställning kommer Test AB att behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter under Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling.
8. Kontakt & Kundtjänst
Kontaktuppgifter till oss: info@pr-support.se.
9. Cookies
En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra t.ex. inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig
10.1 Force Majeure
Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse
10.2 Ändring av avtalsvillkor
Efter att kund genomfört ett köp äger Säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet
10.3 Klagomål
Har kund klagomål kan dessa framföras via mail: info@pr-support.se
10.4 Tvister & lagar
Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol.
Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling
PR Support i Lerum, org. nr. 630919-3438, behandlar personuppgifter i samband med handeln på http://www.pr-support.se och är personuppgiftsansvarigt för behandlingen. Personuppgifter behandlas för att PR Support ska kunna tillhandahålla sina tjänster, huvudsakligen för följande ändamål (”Ändamålen”):
• För att skapa och upprätthålla ditt personliga konto.
• För att ta emot och bearbeta dina beställningar och skicka dina varor till dig.
• För att hantera eventuella returer.
• För att skicka dig sms-aviseringar om leveransstatus.
• För att besvara dina frågor och informera dig om nya eller ändrade tjänster.
• För att skicka marknadsföringserbjudanden som nyhetsbrev och kataloger.
• För att skicka dig enkäter som ger dig möjlighet att påverka Test AB:s erbjudanden och tjänster.
De uppgifter som behandlas är de uppgifter som du anger, t.ex. när du lägger beställningar, kontaktar kundtjänst eller dylikt. De uppgifter du anger omfattar t.ex. kontaktinformation, leveransadress och beställda varor (”Personuppgifterna”). Personuppgifterna är nödvändiga för att Test AB ska kunna uppnå Ändamålen. Viss information kan även komma att inhämtas från offentliga register eller från andra allmänt tillgängliga källor.
Den huvudsakliga rättsliga grunden för behandlingen är att behandlingen är nödvändig för att PR Support ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot sina kunder. Vissa behandlingar baseras även på PR Support:s berättigade intresse att kunna bedriva sin verksamhet på ett effektivt och säkert sätt samt på PR Support:s skyldighet att följa rättsliga förpliktelser. Personuppgifterna kan komma att delas med myndigheter och andra parter som PR Support anlitar för att uppnå Ändamålen, t.ex. för leverans. Dessa aktörer kan vara baserade i länder utanför EU/EES. Om Europakommissionen inte anser att landet säkerställer en adekvat skyddsnivå kommer överföringen till den tredje parten att ha stöd i kommissionens standardavtalsklausuler för överföring av personuppgifter till ett land utanför EU/EES, se artiklarna 45–46 i förordning 2016/679 (”GDPR”). Dessa standardavtalsklausuler finns åtkomliga här: http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/transfer/. Behandlingen av Personuppgifterna kommer pågå så länge det krävs för att uppfylla Ändamålen eller så länge som PR Support är förpliktade att göra detta. Därefter raderas Personuppgifterna.
Om du har några frågor kring behandlingen av Personuppgifterna kan du kontakta PR Support via info@pr-support.se. Du kan även använda denna adress om du vill utöva någon av de rättigheter du enligt GDPR har som registrerad. Vänligen notera att rättigheterna enligt GDPR inte är absoluta och att ett åberopande av en rättighet därför inte nödvändigtvis leder till en åtgärd. Dina rättigheter enligt GDPR inkluderar följande:
• Rätt till tillgång – Enligt artikel 15 GDPR har du rätt att ta del av Personuppgifterna och att bli informerad om behandlingen. Den informationen finns i detta dokument.
• Rätt till rättelse – Enligt artikel 16 GDPR har du rätt att utan onödigt dröjsmål få felaktiga personuppgifter som rör dig rättade. Med beaktande av ändamålet med behandlingen har du också rätt att komplettera ofullständiga personuppgifter.
• Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”) – Under vissa omständigheter har du med stöd av artikel 17 GDPR rätt att få Personuppgifterna raderade.
• Rätt till begränsning av användning – Under vissa omständigheter har du enligt artikel 18 GDPR rätt att begränsa behandlingen av Personuppgifterna.
• Rätt till dataportabilitet – Enligt artikel 20 GDPR har du rätt att få ut Personuppgifterna i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har också rätt att överföra dessa uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig.
• Rätt att göra invändningar – Enligt artikel 21 GDPR har du rätt att invända mot viss behandling av Personuppgifterna, exempelvis sådan behandling som grundar sig i Test AB:s berättigade intressen.
Slutligen har du också rätt att inge klagomål till Datainspektionen, som kan kontaktas via datainspektionen@datainspektionen.se eller 08-657 61 00.
___________________